Svaki dobar logo ispunjava nekoliko ključnih kriterija koji ga čine kvalitetnim – a to znači da imate logo koji za vas postiže cilj zbog kojeg ste uložili u njega.
Evo o kojim se kriterijima radi i kako možete provjeriti da li ih ispunjava i vaš logo.
- Uočljivost
- Responzivnost
- Relevantnost
- Svevremenost
- Unikatnost
Uočljivost (= logo se lako pamti)
Uočljivost znači da je vaš logo zbog nečega vizualno privlačan i zato ga ljudi primijete – to znači da bi vaš logo trebao biti kreiran na način da je ili upadljiv, lako pamtljiv ili zanimljiv.
Kako ćete testirati ispunjava li vaš logo kriterij dobre uočljivosti?
Najbolji trik za testiranje ove kvalitete je da pokažete svoj logo nekome tko ga nikad prije nije vidio te nakon 30-ak sekundi zamolite osobu da, bez ponovnog gledanja, logo proba rekreirati brzom skicom na papiru. Ova tehnika otkrit će nedostatke uočljivosti i pamtljivosti vašeg logotipa, ako ih ima.
Responzivnost (= logo je dobro tehnički izveden)
Responzivni logotipi su oni koji se lako koriste u raznim primjenama, medijima, formatima i okvirima. Responzivan logo izgleda dobro bilo da se nalazi na plakatu, web stranici, društvenim mrežama ili bilo kojem drugom mjestu.
Kako ćete testirati ispunjava li vaš logo kriterij responzivnosti?
Ako vaš logo nema kreirane minimalno 3 varijacije, vaš logo prilično sigurno nema dobru responzivnost. Primjerice, ako vaš logo sadrži dvije riječi ili možda horizontalnu orijentaciju vrlo vjerojatno će biti vrlo sitan i nečitljiv kao profilna slika na društvenim mrežama. Zbog toga je potrebno kreirati dodatne varijacije logotipa.
Osim primarnog i sekundarnog loga, vaš logo bi trebao imati obavezno i crno-bijele varijante za uporabu na šarenim pozadinama.
Relevantnost (= logo je smislen za ono što predstavlja)
Logo ne mora biti doslovan, ali dobar logo bit će vizualno izveden na način da postiže ono što je postavljeno kao komunikacijski relevantno za brend. Primjerice, NIKE-ov logo ne prikazuje tenisice, što je glavni proizvod kojeg prodaju, već simbolizira brzinu – jer je brzina i izvrsnost glavna odrednica brenda i ono što na kraju privlači publiku ka brendu.
Kako ćete testirati ispunjava li vaš logo kriterij relevantnosti?
Testiranje relevantnosti možete napraviti ako napravite test prema određenoj skupini ljudi -prezentirate svoj logo i zatražite mišljenje o tome na što ih logo asocira ili što misle da logo predstavlja. Važno je da logo pokažete više ljudi, po mogućnosti onima koji spadaju u vašu ciljnu skupinu.
Svevremenost (= logo koji ne zastarijeva)
Logotip može imati neke popularne karakteristike u izgledu, ali njegova temeljna raspoznatljivost ne smije biti vezana za nešto što može „izaći iz mode“, stoga logo treba biti kreiran na način da su njegove glavne odrednice uvijek bezvremenske.
Kako testirati ispunjava li vaš logo kriterij svevremenosti?
Vrlo jednostavno svoj logo probajte vizualno „redizajnirati“ u različitim stilovima te se potom zapitajte izgledaju li vam sve kreirane varijante kao isti logo samo u različitim stilovima ili vam se čini da je slabo raspoznatljivo da se radi o istom logu?
Jedinstvenost (= logo kao niti jedan drugi)
Ne želite podsjećati na konkurenciju ili izgledati kao „još jedna“ kompanija iz vaše industrije. Kako biste to izbjegli važno je da vaš logo ima svojevrsnu unikatnost.
Kako testirati ispunjava li vaš logo kriterij jedinstvenosti?
Napravite istraživanje tržišta – proučite brending svojih konkurenata, a jedinstvenost svog logotipa možete provjeriti i vizualnom pretragom online, koja će vam omogućiti da vidite koliko je izvedba vašeg loga slična ili različita od drugih.
Da biste bili sigurni da je vaš logo kvalitetno izveden, logo treba ispunjavati sve iznad navedene kriterije kvalitete. Ako niste sigurni kako navedene kriterije postići u logotipu ili ste uočili nedostatke u svom postojećem logu i voljeli biste ih otkloniti, obratite se kvalitetnom logo dizajneru.