Svaki kvalitetan logo dizajn uključuje varijacije logotipa. Zašto? Može vam se činiti da vam je dovoljan samo jedan glavni logo, ali kada ga počnete koristiti, brzo ćete shvatiti da trebate još koji oblik.
Koje su varijacije i kako i zašto se rade donosimo u nastavku.
3 osnovne varijacije logotipa
Logo ćete koristiti na memorandumima, u potpisu maila, na webu, društvenim mrežama; možda ćete tiskati letke, brošure, plakate i sl. Svi ovi mediji su različitih formata i dimenzija, stoga samo jedan oblik logotipa neće na svima izgledati dobro. Zbog toga radimo logo varijacije.
Varijacije logotipa su adaptirane verzije osnovnog logotipa, koje omogućuju fleksibilnost vašem brendu. Radimo ih kako bi se vaš logotip dosljedno prikazivao na različitim mjestima.
Postoje razne vrste logotipa, ali bez obzira na vrstu, svaki logotip bi trebao imati 3 osnovne varijacije: primarni logotip, sekundarni logotip i logo znak.
1. Što je primarni logotip?
Primarni (osnovni) logotip je glavni logotip za korištenje. Ovi logotipi obično su vodoravni i sadrže sve elemente brenda poput naziva, slogana, logo znaka, možda čak i godine osnutka i sl.
Iz primarnog logotipa i elemenata koje on sadrži izvode se sve druge podvarijanate logotipa, ali i uzorci, boje i drugi elementi vizualnog identiteta. Ovo je logotip kojeg dizajner mora kvalitetno izvesti da bismo mogli kreirati ostatak vizualnog identiteta.
2. Što je sekundarni logotip?
Sekundarni logotip je vaš logotip u alternativnoj orijentaciji. Može biti okomit ili vodoravan.
Primarni logotip često ima dug naziv i puno elemenata, stoga je sekundarni logotip obično jednostavnija varijanta primarnog logotipa s malo presloženim elementima. On i dalje sadrži naziv, ali omogućuje da naš brend dobro izgleda tamo gdje primarni logo ne odgovara.
3. Logo znak
Ono što znamo kao samo „logo“ ili „logo znak“ je ogoljena verzija primarnog logotipa koja sadrži njegov neprepoznatljiviji element – najčešće ikonu ili ilustraciju iz primarnog logotipa.
Ova varijanta služi kao vaš potpis na mjestima gdje nije primjereno staviti puni logo ili gdje logo treba biti vrlo sitan, pa bi elementi poput teksta bili nečitljivi. Logo znak je stoga često favicon, odnosno koristi se kao thumbnail i profilna slika u digitalnom okruženju.
Dodatna verzija logotipa
U širem vizualnom identitetu može se kreirati još potrebnih varijanti logo dizajna kao što je podznak – on obično i dalje sadrži pun naziv te neki dio primarnog logotipa, bilo logo znaka ili čak inicijale.
Podznak se također često koristi u obliku bedža odnosno amblema, kao dio šireg vizualnog identiteta.
Kako se naplaćuju verzije logotipa?
Varijacije logotipa neodvojive su od osnovnog logo dizajna. Izrada varijacija logotipa trebala bi uvijek biti isporučena kao dio paketa logo dizajna i uračunata u cijenu, odnosno, u pravilu se primarni, sekundarni i ostali oblici logotipa ne naplaćuju zasebno, s obzirom da se varijacije izvode iz osnovnog logotipa od kojeg sve polazi.
Iznimka može postojati ukoliko su podvarijacije logotipa naručene naknadno, odnosno ne izvodi ih izvorni dizajner.