Kod dizajna logotipa, jedan od glavnih pitanja već na početku procesa je koju vrstu logotipa radimo? – Hoće li to biti samostalan simbol, samo tekst ili možda slovo ili više njih?
Objašnjavamo 5 osnovnih vrsta logotipa i koje su kvalitete svake od njih.
1. Piktogram
Piktogram je logo koji koristi određenu sličicu ili ikonu kao svoj glavni identifikator. Primjer takvih logotipa su Apple, Shell, Starbucks ili Puma. Jednostavnim rječnikom, to su logotipi koji vizualno neposredno ili metaforički prikazuju ono što stoji iza brenda.
Kada za logotip izabrati piktogram?
Ako želimo da je naš logo razumljiv već na prvi pogled, piktogram je dobar odabir. On najčešće neposredno komunicira bilo djelatnost, bilo simbol nečega već prepoznatljivog u stvarnom svijetu i stoga ga publika brzo i lako identificira.
Zbog njegove prirodnosti, uz logotipe koji su piktogram treba koristiti što jednostavniji, neutralan font, kako logo ne bi bio „pretežak“, s obzirom da će većinu elemenata i detalja već nosi sam piktogram.
2. Monogram
Monogram je logotip s glavnim znakom u slovu ili kombinaciji slova – u praksi su to najčešće početna slova naziva. Možda najpoznatiji takav logotip je McDonald’sov logo, ali i mnogi drugi kao što su Volkswagen, Dolce & Gabbana, Luis Vuitton, Warner Bros.
Ovaj tip logotipa potiče iz vremena kada je ime obitelji bilo važno, pa su se početna slova koristila kao skraćena verzija imena Kuće.
Kada je monogram pravi odabir?
Upravo iz navedenih razloga, monogrami su čest odabir za logotipe modnih brendova ili drugih industrija gdje je ime ili osobni „potpis“ važna odrednica brenda. Zbog toga, osim poznatih modnih dizajnera, monograme često vidimo i u logotipima banaka, konzultantskih i odvjetničkih tvrtki.
3. Apstraktni
Neki od najzanimljivijih logotipa su upravo apstraktni – oni nose težnju da se vizualno prikaže određena ideja ili osjećaj iza brenda. Takve logotipe imaju Microsoft, Nike, Mastercard i Olimpijske igre.
Ove logotipe na prvi pogled može biti teško odgonetnuti, no najčešće se sastoje od vrlo zanimljivih, pamtljivih i čistih oblika, koji nose značenje povezano s vrijednostima brenda.
Kada izabrati apstraktni logo?
Apstraktni logotipi ne predstavljaju ništa doslovno, stoga je ovaj logo dobar odabir kada je za vaš brend umjesto neke materijalne vrijednosti važno iskustvo ili drugi osjećaj koji želite primarno komunicirati. Primjerice, intencija iza Nikeovog logotipa bila je prikazati brzinu.
4. Tipografski
Tipografski logo, kao što samo ime kaže, glavni naglasak stavlja na tipografiju, odnosno stilizaciju teksta. Tipografski logotipi nose puni naziv i osim teksta ne sadrže dodatne vizualne elemente. Takav logotip ima Coca Cola, Google, Disney i Visa.
Kada koristiti tipografski logo?
Tipografski logo je najraširenija vrsta logotipa, no važno je obratiti pažnju na stilizaciju slova, jer se prejednostavan tipografski logo lako može zamijeniti pod bilo koji tekst i izgubiti mogućnost isticanja u odnosu na druge brendove. Ipak, neki tipografski logotipi mogu biti vrlo čisti i profesionalni, stoga su vrlo dobar i čest odabir za B2B brendove, odnosno one koji se u komunikaciji primarno fokusiranju na komunikaciju prema drugim poslovnim subjektima.
5. Logo s negativnim prostorom
Logotipi koji koriste negativni prostor „igraju“ se s okom gledatelja za prenošenje značenja. Takav logotip ima Formula 1, Svjetski fond za zaštitu životinja i NBA.
Kada raditi logo s negativnim prostorom?
Negativan prostor je sav prostor oko glavne siluete u boji. Ako se dizajner poigra s prostorom koji ima boju (pozitivan prostor) i prostorom koji nema ispunu (negativan prostor), možemo dobiti vizualno vrlo zanimljiv asocijativan logotip.
Ovakav logotip možemo kreirati za brendove koji kombiniraju u prirodi već jasno raspoznatljive oblike. Ovakvi logotipi su među najprivlačnijim i najuzbudljivijim kreacijama, ali mogu biti vrlo zahtjevni za kreiranje. Upravo zbog toga spadaju u najmanje čestu vrstu logotipa.
Zaključak: Vrstu logotipa diktira željeni cilj
Logotip bilo koje vrste može odraditi odličan posao, jer jedna nije nužno bolja od druge. Kao što smo pokazali, postoji puno vrlo uspješnih logotipa raznih vrsta, stoga se zaključak krije u samim vrijednostima brenda – vrstu logotipa treba birati upravo prema karakteristikama biznisa te ciljevima koje želimo postići. Za brzu prepoznatljivost – piktogram, za osobni potpis – monogram.
O mogućnostima i postizanju najboljeg efekta, svakako će vas najbolje savjetovati dizajner.