Ideje za ime obrta, tima, tvrtke, agencije ili projekta redovito se guglaju. Kako se istaknuti u moru drugih, a da opet imate naziv koji ima smisla i sviđa vam se?
Postoje razne tvrtke i agencije koje se bave pronalaskom kvalitetnih naziva projekata, tvrtki, aplikacija i dr. za svoje klijente. Sve one u pravilu koriste neku metodologiju dolaska do kvalitetnih prijedloga, koje i vi sami možete primijeniti.
Iako ćete na početku prvo provjeriti opcije na Google-u, otkrit ćete da postoje razni online generatori imena koji vam mogu poslužiti za inspiraciju, no oni svakako neće dati rezultate dovoljno dobre za finalni naziv.
Formula za kvalitetno ime
Za pronalazak vašeg idealnog imena, najbolji alat će vam biti papir i olovka.
Kako biste došli do kvalitetne podloge za stvaranje svog brenda, krenite od istih temelja koje ste morali postaviti i pri samom pokretanju poslovanja:
- korak
- odredite što je vaš najvažniji cilj – što vam je najvažnije i što želite istaknuti? Koja je vaša svrha / koji problem rješavate?
- definirajte po čemu ste posebni (u odnosu na konkurenciju). Ono što je vaša jedinstvenost je vaš najjači adut – ugradite ga u svoj naziv ili logo.
- korak
Odgovore na ova pitanja zapišite kao rečenice i svaku rečenicu zatim pokušajte zamijeniti s nekom asocijacijom, sinonimom ili kraćom riječi. Ove sintagme možete kasnije i zadržati kao slogan.
- korak
Njihovim dodatnim sužavanjem dolazite do opcija koje mogu biti dovoljno zvučne i zanimljive, a nositi značenje koje vam treba.
Evo kako se to radi na primjeru u nastavku.
PRIMJER PROCESA:
Aplikacija za narudžbu domaćih proizvoda
Korak 1: odgovori na ključna pitanja
Što je naš najvažniji cilj / Koji problem rješavamo?
Omogućujemo dostupnost domaćih proizvoda onima koji nisu u blizini placa / OPG-ova / ruralnih područja.
Po čemu smo posebni?
Omogućujemo pristup namirnicama koje imaju posebnu vrijednost i ljudi ih cijene, a nisu lako i svima dostupne.
Korak 2: asocijacije / sužavanje odgovora u kraće rečenice
S polja do stola.
Kako su jeli naši stari.
Mala proizvodnja, velika kvaliteta.
Korak 3: Kraćenje / prijedlozi imena (pokušajte rečenice iznad reći u jednoj ili dvije riječi, nalazite sinonime i asocijacije iz kojih možete izvesti ime)
S polja do stola > domaća dostava > Špajza to go
Kako su jeli naši stari > naruči tradiciju > Crostava
Mala proizvodnja, velika kvaliteta > Kumica za doma
Provjera kvalitete – koje karakteristike moj naziv treba imati?
Kod pokretanja poslovanja odaberite ime koje ima barem jednu od ove tri karakteristike:
- Sugestivnost – npr. Ekovino – u imenu je sugerirano čime se bavite / što je predmet poslovanja / što nudite
- Asocijativnost – npr. Dječji vrtić Oblak – uzimate osjećaj, predmet ili asocijaciju koja je na neki način povezana ili srodna s onim što radite
- Unikatnost – npr. Nike – iako možda ne sugerira ništa očito, ime je po nečemu upečatljivo, zanimljivo i / ili pamtljivo.
No, ako se radi o tvrtci, računajte da Zakon također propisuje koje karakteristike vaše ime mora zadovoljiti. Ovisno koju vrstu pravnog subjekta imate, provjerite pravila, a koja su imena već zauzeta u Sudskom registru.
Izbjegavajte isključivo osobne poveznice
Iako ime možete dati prema nekome ili nečemu što vama osobno znači nešto, savjetuje se izbjegavati takve nazive, jer im nedostaje poveznica sa samim poslovanjem. Iako vama to ima neko značenje, kupcima često ne znači ništa.
Od takvih je naziva teško napraviti brend, upravo jer nisu asocijativna i teže se pamte, osobito ako niste koristili opće poznat pojam ili ime, kao što je npr. „Salon Nina“, nego ste koristili portmantou (kombinaciju riječi) poput „Studio Likabo“ (Lidija + Karlo + Bojan), što je vrlo često slučaj.
Ako je potrebno dodatno objašnjavati značenje iza vašeg imena, to je pokazatelj da vam u nazivu nedostaje barem jedna prijeko potrebna kvalitetna karakteristika.
Kako uskladiti ime i logo?
U pravilu, što imate kreativniji naziv, to imate i više kreativnog potencijala za dobar logotip. Nazivi brendova koji nose zanimljiva asocijativna značenja omogućuju više vizualnih sugestija i mogu biti sjajna dobitna kombinacija za pamtljiv brend.
Ponekad se logo i naziv nadopunjuju na način da dio značenja nosi naziv, a drugu polovicu logo (vizualni prikaz), pa na taj način kroz logotip, koji uz znak nosi i ime, možete postići sugestivnost koju možda niste mogli ili htjeli postići kroz sam naziv.
Ovaj dio posla svakako će najbolje odraditi dizajner.