Kako odabrati kvalitetnog dizajnera?

Dobar dizajner je pedantan, zna što radi i ima odgovore na vaša pitanja. Hoće li dizajner ispuniti vaša očekivanja ovisi o vašoj procjeni. Evo na što obratiti pažnju.

#

Tri su glavne karakteristike koje trebate tražiti u dizajneru da budete  koliko-toliko sigurni da ćete dobiti dobru uslugu. No, prije nego što počnete tražiti dizajnera bilo bi dobro da prvo znate što vam treba.

S etabliranim dizajnerima vjerojatno neće pogriješiti u smislu isporuke onoga što trebate, no iako tu postoji svojevrsna potvrda kvalitete, to ne znači da će vam takva suradnja u svim situacijama biti dobra ili donijeti ono što trebate – primjerice, za određene potrebe može se pokazati teškim za vaš budžet.

Ipak, kada su u pitanju važne stvari i veći je naglasak da ono što trebate bude kreativno, nemojte štedjeti i uvijek provjerite portfolio dizajnerovih radova, jer će vam on redovito dati dobar uvid u iskustvo, ali i stil konkretnog dizajnera.

Općenito gledajući, ako se fokusirate na 3 glavne karakteristike dizajnera i on ih ispunjava, sigurno se nećete razočarati. Radi se o pedantnosti, kreativnosti i znanju.

Dobar dizajner je pedantan

Pedantan dizajner znači da osim što pazi na svaku boju i crticu u svom radu, takav dizajner također pazi i je li sve jasno iskomunicirano te razmišlja o primjeni dizajna i predviđanju budućih uporaba dizajna.

Primjerice, recimo da ste od dizajnera naručili logotip. Većina dizajnera gotov logo će vam poslati u boji, te vjerojatno svijetlu i tamnu verziju. Međutim, pedantan dizajner će vam uz te formate poslati recimo i verzije s transparentnom pozadinom, kako biste logo mogli lako koristiti na raznim pozadinama – jer razmišlja kako ćete koristiti taj logo.

Također, pedantan dizajner redovito će napraviti dobro istraživanje teme prije nego prione na posao, pa ćete tu i vrlo vjerojatnije dobiti nešto kreativniji dizajn.

Talentiran dizajner je kreativan dizajner

Vizualne komunikacije zahtijevaju određenu razinu, ako ne talenta, onda barem osjećaja za to kako funkcionira ljudska percepcija i kako se komunikacija može uspješno pretočiti u ono što vidimo.

Ako pregledom radova dizajnera vidite nešto što vam se sviđa, čak i ako ne znate zašto vam se sviđa, možda se radi o dizajneru s kojim biste mogli dobro surađivati.

Monotoni radovi istog dizajnera koji podsjećaju jedni na druge (kada vam se čini kao da su svi radovi „na istu foru“ ili istog stila) obično ukazuju na manjak kreativnosti.

Dizajner koji zna zašto

Neki dizajneri prirodno su nadareni za smještaj elemenata. No, znamo da ni jedan talent ne može zamijeniti rad.

„Zašto?“ je vrlo važno pitanje koje nas u svim aspektima života može poštedjeti gubitaka i uloženog truda. Ako u bilo čemu što radite nemate jasan odgovor zašto to radite, velika je šansa da se vaša ulaganja temelje na faktoru sreće. Iako je na lotu moguće dobiti, znatno je izglednije da ćete biti suočeni s gubitkom.

Ako vaš dizajner nema argumentirani odgovor na pitanje zašto ta boja, zašto taj font, zašto taj element na tom mjestu, zaključak je isti. „Dobro izgleda“ ili „tako mi se sviđa“ nije dobra argumentacija.

Zapamtite da plaćate znanje, ne osobnu preferenciju. Naravno, vi svakako možete izabrati da vam dizajner napravi točno ono što vi želite i što se vama sviđa, međutim uzmite u obzir da ono što se vama sviđa osobno možda neće polučiti cilj kod vaše publike – slušajte svojeg dizajnera ako vidite da ima argumentirane savjete za vas.