Kao što treba uložiti u kvalitetan logo, tako treba osigurati i njegovu ispravnu upotrebu. Ako imate logo, trebali biste imati i knjigu standarda – evo zašto.
Što ne valja na ovim fotografijama?
Primijetit ćete – logotipi ne izgledaju dobro.
Ovakvi vizualni gafovi zapravo su vrlo česti, a rezultat su nepostojeće ili nepročitane knjige standarda.
Što je točno knjiga standarda ?
Knjiga standarda (negdje i knjiga grafičkih standarda, branding book ili brand guidelines) je priručnik koji na jednom mjestu objedinjuje sve o vašem vizualnom identitetu – kako izgleda vaš logo, zašto je baš to vaš logo, koje su točne boje koje u svom brendingu koristite, koji je vaš brend uzorak, koja se tipografija koristi itd.
Knjiga standarda definira točne tehničke specifikacije uporabe (minimalna i maksimalna visina logotipa, pozitiv i negative logotipa, smještaj logotipa na razne pozadine, u odnosu na druge objekte i sl.), ali i koja je misija i vizija vašeg brendinga.
Knjiga standarda osigurava dosljednost vašeg brenda.
Kome služi/tko koristi knjigu standarda?
Knjigu standarda najčešće će koristiti drugi dizajneri, upravo zato što su to osobe koje će kreirati vizuale koji komuniciraju vaš brend. No, knjiga standarda namijenjena je svima koji barataju vašim brendingom, a to znači i dobavljači, sponzori, pa čak i mediji (sve ovisno o vašim poslovnim aktivnostima).
Možda ste platili oglašavanje i potrebno je istaknuti vaš znak, možda za neki događaj izrađujete samostojeće brending materijale ili sponzorirate neki događaj – to su sve mjesta na kojima je potrebno paziti kako je vaš logo korišten.
Kada treće strane upotrebljavaju vaš logo, svakako tražite pregled na odobrenje prije same objave, kako biste bili sigurni da je vaš logo korišten ispravno. Također, podijelite svoju knjigu standarda s onima koji trebaju koristiti vaš logo unaprijed, kako bi se oni mogli upoznati s pravilima. Mnoge kompanije svoju knjigu standarda imaju istaknutu i na svojoj web stranici, kako bi ona bila uvijek lako dostupna.
Nemojte izgledati kao amateri
Vaš logo je predstavnik i nositelj vrijednosti vaše tvrtke, pa je tako njegova ispravna upotreba mnogo važnija nego što vam se na prvu može činiti. Neispravno korišten logo izgleda jako loše – budite sigurni da će korisnici lošu uporabu primijetiti, a time i vaša tvrtka odmah izgleda neprivlačno i neprofesionalno. Kao što treba uložiti u kvalitetan logo, pobrinite se da je i njegova upotreba ispravna.
Zapamtite – dobar dizajn se ne primijeti, ali loš nikome neće promaknuti.