Nekad trebate dizajnera, a nekad više od dizajnera. Evo kratkog vodiča što možete, trebate i ne trebate očekivati od svog dizajnera.
#
Jasna, potpuna i pravovremena komunikacija ključ je svake uspješne suradnje s dobavljačima, partnerima, pa i zaposlenicima. No, znamo, u praksi posao puno češće zahtjeva prilagodbe, izmjene i usputne dogovore, pa, iako često funkcionira, nekad suradnja možda i ne ispadne onako kako smo očekivali.
Kako ne bi bilo zabune i nesporazuma, evo nekoliko savjeta što možete očekivati (i ne očekivati) u suradnji s grafičkim dizajnerom i zašto.
Podrazumijevajte da se ništa ne podrazumijeva
Što zapravo naručujete kada tražite usluge grafičkog dizajna?
Kada tražimo usluge grafičkog dizajna, zapravo tražimo osobu koja rješava naše vizualne komunikacijske probleme – možda trebate oglas na društvenim mrežama koji će podići vašu vidljivost; ili vam je potreban newsletter kako bi vam porastao broj korisnika; ili možda samo trebate dizajn cjenika ili kataloga vaših usluga. U svakom slučaju, posao dizajnera jest vizualno formirati komunikaciju koja za vas treba postići neki određeni cilj.
Za uspješnu suradnju s bilo kojim dobavljačem potrebno je poznavati neke osnove poslovnih procesa i poslovne komunikacije. Najčešći problem koji se općenito na tržištu usluga pojavljuje su očekivanja, odnosno neispunjena očekivanja, kao rezultat nejasne komunikacije.
Nemojte se dovoditi u situacije da nešto morate brzinski raditi ili mijenjati jer ste pretpostavili da će dobavljač nešto učiniti, ako to nije bilo jasno rečeno ili naznačeno. Podrazumijevajte da se apsolutno ništa ne podrazumijeva – uvijek provjerite i budite sigurni što točno usluga obuhvaća i koju količinu čega ćete od svog dobavljača dobiti. Ako niste sigurni – provjerite.
Kada su u pitanju grafički dizajneri, najčešće ćete se sve dogovoriti bez puno muke, ali svakako se pobrinite da vam je jasno što sve ulazi u konkretnu produkciju koju naručujete.
Pisac piše, dizajner dizajnira
Većina dizajnera u svoju uslugu neće obuhvatiti kreiranje sadržaja za dizajn, već se od vas očekuje da potrebne materijale dostavite. To znači da primjerice za vašu brošuru, oglas ili web stranicu trebate dostaviti fotografije, video sadržaj i tekstove koji trebaju biti objavljeni. Dodatno i kada dostavite materijal, u većini slučajeva dizajneri neće dirati vaše možebitne gramatičke pogreške ili tipfelere, osim ako ste naznačili gdje treba napraviti konkretnu izmjenu.
Zašto je to tako?
S obzirom da je copywriting zasebna vještina i usluga koja se može dodatno naplatiti, nije neobično što ni po definiciji ni logici ne spada u dizajniranje. Na kraju dana, važno je kakav vam je sadržaj, stoga ga ne prepuštajte bilo kome. S obzirom na iskustvo i u komunikacijama i u dizajnu, u sklopu usluga koje vam pruža Onpoint, možete dobiti oboje. 😉
Kvaliteta vašeg briefa uvelike utječe na kvalitetu dizajna
Dobra priprema općenito je zlata vrijedna u bilo kojem poslu, pa tako i kada naručujete dizajn. Da, dizajner će sam istražiti temu za koju treba pripremiti dizajn, međutim kako bi ono što treba isporučiti što bolje služilo cilju za koji je namijenjeno, ključna je kvaliteta briefa kojeg ćete podijeliti s njim.
Ako ste dizajneru dostavili brief koji jasno odgovara na pitanja
- Što (treba dizanirati)?
- Kada (koji su rokovi)?
- Za koga (tko je ciljna publika)?
- U koju svrhu (koji cilj dizajn treba postići)?
- S kojim elementima (što je važno uključiti u dizajn)?
onda od njega svakako možete očekivati i kvalitetan dizajn.
Dizajn može biti onoliko dobar koliko je dobar vaš brief.
Kako biste izbjegli eventualna neugodna iznenađenja, evo 12 osnovnih koraka kako uobičajena suradnja s grafičkim dizajnerom izgleda:
- Kontaktiranje odabranog dizajnera s upitom za ponudu.
- Povratno javljanje dizajnera za dodatne informacije.
- Definiranje konkretnih rokova i isporučevina te ponude.
- Priprema detaljnog briefa i materijala za dizajnera.
- Dizajniranje na temelju briefa i ponude.
- Dostava prijedloga prvih verzija od strane dizajnera.
- Povratna informacija i odabir verzije dizajna ili smjera.
- Dorada odabrane verzije.
- Povratna informacija na finalne dorade.
- Isporuka finalnih materijala od strane dizajnera.
- Uporaba dizajna i plaćanje.